Email:
Leeftijd:
  Ik blijf graag op de hoogte van Ark Media nieuws.
Mijn mening over dit boek:

Typ bovenstaande beveiligingscode over:

Omschrijving van ‘De veilige kerk’

Hoe kan de kerk een plek zijn waar iedereen - homo- of heteroseksueel - een veilige haven vindt? Hoe gaan we om met ethische dilemma's? Hoe vinden we een benadering die liefdevol, pastoraal, wijs en bijbels is?

John Lapré schreef in De veilige kerk een zeer persoonlijk, inspirerend en onderbouwd boek over homoseksualiteit binnen de christelijke geloofsgemeenschap. Zelf maakte hij mee hoe hij vanwege zijn geaardheid ‘uit de kast gedwongen werd' en vervolgens totaal geïsoleerd kwam te staan met zijn vragen rond geloof, kerk en acceptatie van seksuele diversiteit. In De veilige kerk vertelt Lapré over de weg die hij heeft afgelegd, zonder te vervallen in bittere verwijten of simplistische redeneringen.

‘We kunnen theologiseren tot we een ons wegen en gaandeweg de mens uit het oog verliezen. Dat kan niet de bedoeling zijn en het is al helemaal niet wat dit boek beoogt. Ook is het van groot belang te blijven beseffen dat we het bij het spreken over homoseksualiteit over iemands identiteit hebben en niet in de eerste plaats over zijn seksualiteit. Ik heb gemerkt dat vaak al snel wordt gekeken naar homoseksualiteit, terwijl dat ‘maar' een onderdeel is van iemands identiteit. We moeten ervoor waken dat alle focus op iemands homoseksuele geaardheid komt te liggen, terwijl iemands identiteit nauwelijks of geen aandacht krijgt. Een mens is zoveel meer dan zijn geaardheid!'

Leesfragment
Bekijk hier de eerste pagina's online!

Ark Media, Marktweg 73A, 8444 AB Heerenveen, 0513 637 900, info@arkmedia.nl