Nieuwsbrief

Aanbiedingen, prijsacties, recensies, nieuwe boeken en ander leuk boekennieuws in uw mailbox? Meld u nu aan!


Home > Volwassenen > Geloof en praktijk > God in het vizier

God in het vizier

Tekst kleiner Tekst normaal Tekst groter
God in het vizier - Lennox, John
Auteur:Lennox, John
Ondertitel:Waarom The New Atheists hun doel missen
Vertaler:Martha Osborn
Uitvoering:Paperback
Formaat:14 x 21 cm
Pagina's:304
ISBN:9789033800160
Prijs: € 19.95
Aantal:
Bestellen
Tip een vriend

Omschrijving van ‘God in het vizier’

God in het vizier is geschreven door John Lennox.

Of het nu met boeken is of met busreclames, de nieuwe atheïsten komen regelmatig in het nieuws. ‘Religie is gevaarlijk,’ zeggen ze. ‘De wereld zou beter af zijn zonder geloof.’ Grote namen kunnen onder hun gelederen gerekend worden, zoals Richard Dawkins, Stephen Hawking, Christopher Hitchens en Daniel Dennet.

John Lennox bespreekt in God in het vizier de argumenten van deze schrijvers, citeert uitgebreid uit hun boeken en toont aan waar er gaten in hun redenaties zitten en waar er feiten verdraaid worden. Zo geeft hij zijn lezers veel om over na te denken.

Een uitdagend boek voor iedereen die niet bang is om na te denken over geloof en wetenschap en de nieuwe atheïsten. Lennox geeft bovendien nieuwe gedachten over de natuur van God en het christendom waardoor hij ‘de nieuwe atheisten’ ook aan het denken zet. Zeer geschikt om in studiekringen te gebruiken.

'Tot een paar jaar geleden had ik nog nooit van John Lennox gehoord. Een paar boeken en een aantal lezingen verder, moet ik zeggen dat ik daarmee iets gemist heb. Ik ken niemand die het debat met de grote atheïsten op zo’n kalme en overtuigende wijze weet te voeren en tegelijkertijd zo inspireert in het eenvoudig geloven. Nu dit boek in het Nederlands is verschenen hoop ik dat Lennox’ wijsheid mensen laat zien dat de wetenschap én het christelijk geloof ons meer inzicht geven in hoe onze wereld in elkaar zit.'
Cors Visser, directeur ForumC

'Hebben wetenschap en de redelijkheid van de moderne seculiere maatschappij aangetoond dat geloof in God heeft afgedaan? In dit boek laat John Lennox overtuigend zien dat ‘de nieuwe atheïsten’ die dit stellen helemaal niet zulke sterke argumenten hebben als hun luide toon doet vermoeden. Lennox doet in dit boek twee dingen: Ten eerste laat hij zien dat er bij nadere beschouwing niet veel overblijft van de ideeën van Dawkins en de zijnen. En ten tweede toont hij met passie de kracht van de centrale elementen van het christelijk geloof.´
Cees Dekker, universiteitshoogleraar Delft University of Technology Kavli Institute of Nanoscience Department of Bionanoscience

Bekijk hier de inkijkpagina's!

Recensie

Bekijk hier de gespreksavond van het Veritas-forum, op de TU Delft, waar John Lennox zijn verhaal doet! Het onderwerp van het gesprek is 'Will science ever find God's fingerprints?

In de uitdaging spreekt Cors Visser, directeur van de christelijke organisatie ForumC spreekt zich enthousiast uit over God in het vizier: 'Ik ken niemand die het debat met de grote atheïsten op zo'n kalme en overtuigende wijze weet te voeren en tegelijkertijd zo inspireert in het eenvoudig geloven. Nu dit boek in het Nederlands is verschenen, hoop ik dat Lennox' wijsheid mensen laat zien dat de wetenschap én het christelijk geloof ons meer inzicht geven in hoe onze wereld in elkaar zit.'
Uitdaging nr. 403, maart 2014

'De schrijver laat overtuigend zien dat religie niet verderfelijk is. Integendeel, het christendom is goed geweest voor de ontwikkeling van de wetenschap en als inspiratiebron voor zingeving en zorg.'
Filosofieblad Sofie, april 2014

'We kunnen Lennox heel dankbaar zijn dat hij op zo'n overtuigende wijze ons, medegelovigen, toerust met argumenten die er én Bijbels én redelijk toe doen.'
Ambtelijk Contact nr. 4, april 2014

"'God in het vizier' is een uitgebreid boek en aan te bevelen voor iedereen die op zoek is naar duidelijke en gedegen antwoorden op vragen als: 'Is religie giftig?', Kunnen we goed zijn zonder  God?' en Heeft Jezus werkelijk de dood overwonnen?' Daarnaast is het boek zeer behulpzaam om inzicht te krijgen in het debat tussen de nieuwe atheïsten en christenen."
EO Geloven, 4 augustus 2013

"Een van de beste apologetische boeken van de afgelopen jaren (...)"
NBD Biblion, 7 augustus 2013

"John Lennox gaat rustig met hen in debat en presenteert zijn visie op de natuur van God en christendom."
Christelijk Weekblad, nr. 33, 9 augustus 2013

"(...), de argumenten waarom een gelovige en christelijke houding de toets der redelijkheid met glans kan doorstaan, zijn overbekend. U vindt ze hier alleen zo goed en overtuigend uiteengezet als nergens anders."
Katholiek Nieuwsblad 24, 14 juni 2013

"Een uitdagend boek voor iedereen die niet bang is om na te denken over geloof en wetenschap en de nieuwe atheïsten."
Kruisbanier, maart 2013

Ark Media, Donauweg 4, 1043 AJ Amsterdam, (020) 480 29 99, info@arkmedia.nl
K.v.K. 33180425 Copyright 2017 Ark Media